مطالعات اجتماعی متوسطه 1

  • ۰
  • ۰


درس پژوهی حلقه ی مفقوده ی مشارکت گروهی معلمان

درس پژوهی را عاملی برای بهسازی‌ارتباط کلامی میان دانش‌آموز و معلم می‌دانند و تلاش معلمان خود را برای بهبود تدریس قابل ستایش می‌دانند.

معلمان از طریق درس پژوهی، به عنوان مدلی اثربخش برای پژوهش در مدرسه، یاد می‌گیرند که چگونه از یکدیگر بیاموزند،در تجارب آموزشی و تربیتی یکدیگر سهیم شوند.

بنا به نظر "دکتر محمد رضا سرکار آرانی"

ما  می‌توانیم  با بازاندیشی در رفتارهای آموزشی خود، راه‌های بهتری برای یاددادن و یادگرفتن بیابیم و به‌تولید دانش حرفه‌ای بپردازیم.   

  • ·         درس‌پژوهی" در مفهوم واقعی خود، معلمان را نسبت به اینکه دانش‌آموزان چگونه فکر می‌کنند و چگونه می‌آموزند، آگاه می‌کند.

  • ·         درس‌پژوهی همچنین اهمیت آگاهی از تصویر توسعه‌ای کلان آنچه را که تدریس می‌شود، و آگاهی از ضرورت توجه به جزییات تفصیلی را که بر یادگیری دانش‌آموز اثر می‌گذارند، آشکار می‌کند.

  • ·         درس‌پژوهی بر اهداف‌ روشن و درس‌هایی اصلی تأکید می‌کند.

  • ·         درس‌پژوهی توجه افراد را به اهمیت کاربرد درست زبان جلب می‌کند.

  • ·         درس‌پژوهی اندیشیدن (بازاندیشی و تفکر) درباره اینکه چگونه یک درس را به پایان برسانیم بطوری که دانش‌آموزان آن‌را بفهمند و بتوانند از آن معنا بسازند را قوت می‌بخشد.

  • ·         یادگیری‌ای که درس‌پژوهی برای معلمان به همراه می‌آورد در طول تدریس آنان به کار گرفته می‌شود.

  • ·         حتی دانش‌آموزان اظهار کرده‌اند از اینکه بزرگسالان علاقمندند بدانند آنها چگونه فکر می‌کنند، احساس خوبی دارند.

  • ·         درس‌پژوهی، گروهی از درس‌ها را تولید می‌کند که می‌توانند با گزارش‌هایی درباره اینکه چه چیزی خوب کار می‌کند و چه چیزی خوب کار نمی‌کند، تعامل و با هم مشارکت داشته باشند.

                         

 

  • ۹۳/۰۹/۰۸
  • فرزانه بلخاری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی